Itä-Suomen raideyhteyksiä sujuvoitetaan ja luontomatkailua tuetaan. Mitä kaikkea muuta Itä-Suomen tukipaketti pitää sisällään ja mitkä toimet kohdistuvat Etelä-Karjalaan? Tervetuloa keskustelemaan aiheesta sisäministeri Krista Mikkosen ja Vihreiden varapuheenjohtaja, kansanedustaja Hanna Holopaisen kanssa Lappeenrantaan ensi tiistaina!

Keskustelemassa lisäksi (lista päivittyy):
– Imatran erä- ja luontokulttuurimuseon hankejohtaja Pia Paukku
– Etelä-Karjalasta kertovien kirjojen toimitussihteeri Anu Talka

Venäjän aloittaman hyökkäyssodan vaikutukset osuvat voimakkaasti itäiseen Suomeen. Nyt on varmistettava, ettei ero Itä-Suomen ja muun maan tulotasossa kasva entisestään. Siksi hallituksen budjettiriihessä päätettiin noin 60 miljoonan euron tukipaketista ensi vuodelle. Sen toimilla parannetaan Itä-Suomen saavutettavuutta, vahvistetaan osaamista ja luodaan uutta elinvoimaa.

Nyt päätetty tukipaketti ei kuitenkaan voi jäädä ainoaksi tukitoimeksi, sillä Itä-Suomen toimintaympäristö on muuttunut pitkäaikaisesti. Itä-Suomen elinvoimaa onkin vahvistettava pitkäjänteisesti. Tukitoimet on valittava siten, että ne nojaavat alueen nykyisiin vahvuuksiin. Siten vahvistamme koko Suomen elinvoimaa. Itä-Suomen asia on koko Suomen asia.

Nähdään Makea Coffeessa (Kauppakatu 29-31, Lappeenranta) tiistaina 27.9. klo 17.30-19!